רשות מקומית ללא שיקולים פוליטיים היא קרקע פורייה ליזמי נדל"ן

"רשות מקומית ללא שיקולים פוליטיים היא קרקע פורייה ליזמי נדל"ן. התחדשות עירונית היא קריטית לעיר טבריה" כך אמר בועז יוסף ראש הועדה הממונה בעיר טבריה בועידת הנדל"ן של לשכת שמאי המקרקעין המתקיימת בעיר

יזמי נדל"ן מתחילים לגלות את הפוטנציאל הנדל"ני של העיר טבריה בשנתיים האחרונות, העובדה שהעיר מנוהלת ע"י ועדה ממונה ולא ע"י ראש עיר, שצריך להיבחר שוב, מושכת אליה יזמים רבים שמבינים שכל השיקולים הם מקצועיים."כך סיפר בועז יוסף ראש הועדה הממונה בעיר טבריה בועידת הנדל"ן של לשכת שמאי המקרקעין המתקיימת בעיר " 35 שנים עמד מלון "גרנד רומנו" כפיל לבן, היום יזמים נלחמים עליו ומציעים לנו מחירים בשמיים".

בנוסף, סיפר יוסף שהם משקיעים רבות בניסיון לייצר כלים מתאימים להתחדשות עירונית בעיר, בשלב הראשון הם מתמקדים ברחוב הגליל הרחוב המרכזי בעיר, המטרה היא להשאיר את התוואי ולשמר את הארכיטקטורה. אדריכל שני אלדן מהנדס העיר הוסיף שהתשתיות בעיר מתפוררות וישנות מאד, שהם יתקשו להתמודד עם עומס של תוספת מאסיבית של יח"ד כתוצאה מפרויקטים של התחדשות עירונית ולכן באגף ההנדסה מנסים למצוא לכך פתרונות.

 

ח"כ יעקב אשר יור' ועדת חוקה, חוק ומשפט התייחס לקושי לבצע פרויקטי התחדשות עירונית בפריפריה "נושא התמ"א פוספס בפריפריה, המדינה צריכה להכניס יד לכיס ולהפוך את הפרויקטים הללו לכלכליים, אם באמצעות קרקע משלימה או כל פיצוי כזה או אחר." עוד אמר " אסור לעצור את תוכנית התמ"א בלי למצוא חלופה אחרת, צריך להפעיל לחץ ציבורי ופוליטי בעניין".

                     ועידת הנדלן של לשכת שמאי המקרקעין | צילום: יח"צ

גם עו"ד אברהם ללום, סגן יו"ר לשכת עורכי הדין יצא נגד סיום תוכנית התמ"א: "אני מקווה שנוכל לומר בקרוב שתמ"א 38 לא תמה. "אחת הבעיות המרכזיות של תחום ההתחדשות העירונית והענף בכלל היא, שתפקיד שר השיכון לא עניין אף אחד מהפוליטיקאים, הם לא מבינים שתחום הבינוי זה אחד הדברים החשובים ביותר במדינה ואי ההבנה שקיימת בממשלה, תוקעת את הענף".


ח"כ ולדימיר בליאק מסיעת "יש עתיד" בחר דווקא להתמקד בהמשך מגמת עליית מחירי הדירות:" מדינת ישראל נמצאת במשבר מתמשך בשוק הנדל"ן. אפילו בקורונה עלו המחירים ב-4% ולפי התחזיות יעלו בעוד לפחות 10% וגם כאן אנחנו משלמים מחיר על המשבר הפוליטי המתמשך. תחום ההתחדשות העירונית כולל רגולציה רבה ויש אחריות לא קטנה על המחוקק ואני מקווה שתהיה ממשלה מתפקדת כדי לקבל את הרפורמות החשובות בתחום".


חיים אביטן לשעבר יור' הרשות להתחדשות עירונית סיכם את פאנל הפתיחה של ועידת הנדל"ן ואמר "אני מציע לפני כינון ממשלה חדשה, לחשוב על מינוי משרד ממשלתי אחד, שיעבוד בתחום ההתחדשות העירונית מול כל הרשויות ויהיה תקציב רק לקידום תחום זה. מדינת ישראל, חייבת תוכנית רב שנתית לטווח של 30 שנה שתבהיר במדויק איך מחדשים כל איזור במדינה".